מתרגם בסכיזופרנית

אחת המבוכות הבולטות שהתרחשו בטקס האשכבה של מנדלה היא שערוריית התרגום של טאמסנקה ג'אנטג'י בן ה-34, אשר התחזה למתורגמן לשפת הסימנים במהלך טקס האשכבה לנלסון מנדלה ביום שלישי. המתרגם טען, להגנתו, כי במהלך טקס האשכבה למנדלה, החל לשמוע קולות בראשו, שבאו לידי ביטוי בתנועות גופניות בלתי רצוניות, שלדבריו, לא היו בשליטתו. "היית בהתקף סכיזופרני", הוא טוען, "לא יכולתי לעשות דבר. מצטער". לטענתו, הוא מומחה בתרגום לשפת הסימנים, ולא ממש מבין מה רוצים ממנו. "לא יכולתי לעשות שום דבר. הייתי לבד בסיטואציה בלתי אפשרית, אבל ניסיתי להראות ולשדר לעולם את המתרחש. אני מאוד מצטער על הסיטואציה שנכנסתי אליה", אמר. "אני לא יודע מדוע נכנסתי להתקף סכיזופרני, אבל לקחתי תרופות כדי לטפל בזה".

בהתחזות של ג'אנטג'י צפו עשרות מילונים בכל רחבי העולם. ארגון החרשים הודיע, כי מבחינתו, מדובר ללא ספק, בהתחזות. המתרגם, "אלוף שפת הסימנים", כפי שהוא מתעקש להציג את עצמו, טוען כי הוא משתייך לסוכנות SA Interpreters שארגון החרשים באפריקה שכר את שירותיה לתרגום טקס האשכבה של מנדלה לשפת הסימנים.

ואיך זה נוגע אליכם?

אם אתם זקוקים לשירותי תרגום מפעם לפעם, ולא ממש מקפידים על הליך ברירה קפדני וסינון של נותני השירותים בתחום. אתם מועדים ליפול בפח. ההתחזות של ג'אנטג'י, היא אולי התחזות התרגום המפורסמת בעולם, אבל כמותו ממש, קיימים עוד אין ספור מתרגמים מתחזים בתחום התרגום, בכל רחבי העולם. בין אם הם מציעים את שירותיהם באופן פרטי, ובין אם הם מציעים את שירותיהם לחברות תרגום כאלה ואחרות, אשר מתעניינות יותר בתעריפים הזולים ופחות במקצועיות המוטלת בספק שלהם, הם עלולים להפיל אתכם בפח עם תרגום בלתי מקצועי, רצוף בטעויות מעוררות גיחוך, שלא יביא לכם תועלת, ואף עלול לגרום לכם לנזק רב כאשר מדובר בתכתובת עסקית או מסחרית מכל סוג שהוא.

ולכן –
שירותי תרגום מזמינים רק בחברה אמינה ובעלת מוניטין שמעסיקה רק מתרגמים שדוברים את שפת היעד של התרגום כשפת אם, ואשר מקפידה לבחור, במיוחד בשבילכם, את מתרגמים שהם גם מומחים בתחום הספציפי בו אתם נזקקים לתרגום. כך שלא משנה אם אתם נזקקים לתרגום מסמכים, לתרגום אתר אינטרנט, לתרגום בתחום הרפואה, לתרגום בתחום המשפט, לתרגום בתחום המדע, לתרגום טכני או לתרגום תוכנה,
אצלנו, ב–Click – Translation תקבלו את שירות מקצועי ומושלם. באחריות!
למעבר לעמוד תרגום מאמרים